Strona główna/Aktualności/WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W OBSZARZE (..)

WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W OBSZARZE „RODZICE SĄ PARTNERAMI SZKOŁY”

6 Lipca 2020

Dokonana analiza prowadzi do następujących wniosków

1. Rodzice często kontaktują się z dyrektorem szkoły z różnych powodów. Kontakty najczęściej dotyczą: organizacji imprez środowiskowych i szkolnych oraz problemów dydaktyczno-wychowawczych uczniów, rozmów na tematy związane z procesem i sposobem nauczania, ale dotyczą również skarg ( przebieg i metody nauczania).

2. Rodzice mają możliwość wyrażania swojej opinii o pracy szkoły i procesie nauczania.

3. Rodzice traktowani są jako partnerzy, tzn. szkoła dba o pozyskiwanie opinii rodziców

i wykorzystuje je w pracy, mają możliwość włączania się w różne działania szkoły.

4. Według opinii nauczycieli i samych rodziców ich zaangażowanie w przedsięwzięcia organizowane w szkole jest zadawalające.

5. Dla większości rodziców formy kontaktu ze szkołą i sposoby informowania o postępach

w nauce i zachowaniu ich dzieci są optymalne.

6. Większość rodziców jest zadowolona z kontaktu i współpracy ze szkołą oraz współdecydowania w sprawach szkoły. Duża część chętnie uczestniczy w imprezach i uroczystościach szkolnych.

REKOMENDACJE (zalecenia na przyszłość):

1. Zadowolenie rodziców ze współpracy ze szkołą kształtuje się na poziomie dość wysokim

i należy ten poziom współpracy utrzymywać.

2. Aby rodzic miał poczucie ważności i podmiotowości, należy nadal mu tworzyć możliwość wyrażania własnego zdania na temat zagadnień wychowawczych dotyczących jego dziecka.

3. Należy umożliwiać rodzicom współdecydowanie w sprawach szkoły i uczestniczenie

w podejmowanych przez szkołę działaniach.

4. Należy zwrócić uwagę na lepszą aktywizację większej liczby rodziców. Rodzice mogliby

w większym stopniu wpływać na jakość i skuteczność pracy szkoły poprzez jeszcze większe zaangażowanie i własne inicjatywy.

5. Mocną stroną, jak wynika z ankiety, jest organizacja uroczystości i imprez klasowych. Należy w dalszym ciągu podtrzymywać zaangażowanie w ich organizację.

6. Dla większości rodziców formy kontaktu ze szkołą i sposoby informowania o postępach

w nauce i zachowaniu ich dzieci są optymalne. Należy tę współpracę kontynuować.

7. W przyszłości warto zwiększyć zaangażowanie rodziców w prace na rzecz szkoły oraz mobilizować ich do pozyskiwania dodatkowych funduszy na wzbogacenie wyposażenia szkoły i przeprowadzenia drobnych napraw i remontów.

do góry