WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W OBSZARZE „KULTURA BYCIA UCZNIÓW”
6 Lipca 2020-
Z ankiet przeprowadzonych wśród rodziców, uczniów, nauczycieli wynika, iż nauczyciele, uczniowie i rodzice o normach społecznych obowiązujących w szkole dowiadują się ze Statutu, podejmowany ten problem jest tez na lekcjach wychowawczych,
-
Wśród uczniów i rodziców(co do tego są zgodni w 80%),że oczekuje się od nich tolerancji szacunku do innych, kultury osobistej, odpowiedzialności,
-
wg, rodziców i uczniów największy wpływ ma na modelowanie postaw i eliminowanie negatywnych zachowań indywidualne rozmowy z nauczycielem, wg nauczycieli - Program Profilaktyczno-Wychowawczy,
-
Uczniowie w 80% twierdza, że maja wpływ na to jakie postawy są promowane w szkole,
-
Uczniowie i nauczyciele twierdzą, ze lekcje wychowawcze w 50%modelują ich postawy, a z kolei rodzice uważają, że w 75%,
-
Wśród pozytywnych zachowań wskazano na pomoc koleżeńską, angażowanie się w przygotowanie akademii, akcje charytatywne oraz reprezentowanie szkoły na zewnątrz,
-
Rodzice uważają oraz nauczyciele, ze reagują w sposób skuteczny na zagrożenia, m.in. podczas dyżurów na przerwach,
Rekomendacje:
-
Nadal należy wzmacniać obowiązujące w szkole normy społeczne, a w szczególności:
eliminowanie postaw ignorancji, arogancji związanej w relacjach nauczyciel - uczeń, należy za wszelka cenę odbudować autorytet nauczyciela , zrobić wszystko, by młodzież chciała nas słuchać, by swoja postawą służyć, dawać wsparcie i przykład,
-
Bezwzględnie przywrócić ład, harmonię na lekcjach,
-
Nie dopuszczać do możliwości korzystania na lekcjach w celach rozrywkowych, prywatnych z telefonów komórkowych,
-
Wyeliminować spóźnienia,
-
Przeprowadzać więcej pogadanek , lekcji wychowawczych dotyczących wzajemnych relacji: dziecko-dorosły,
-
Konsekwentnie, systematycznie oceniać zachowanie uczniów wg postanowień statutowych,
-
Eliminować wszelkie przejawy agresji fizycznej i słownej,
-
Uczyć szacunku do każdego człowieka.