Strona główna/Aktualności/WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W OBSZARZE (..)

WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W OBSZARZE „KULTURA BYCIA UCZNIÓW”

6 Lipca 2020
  • Z ankiet przeprowadzonych wśród rodziców, uczniów, nauczycieli wynika, iż nauczyciele, uczniowie i rodzice o normach społecznych obowiązujących w szkole dowiadują się ze Statutu, podejmowany ten problem jest tez na lekcjach wychowawczych,

  • Wśród uczniów i rodziców(co do tego są zgodni w 80%),że oczekuje się od nich tolerancji szacunku do innych, kultury osobistej, odpowiedzialności,

  • wg, rodziców i uczniów największy wpływ ma na modelowanie postaw i eliminowanie negatywnych zachowań indywidualne rozmowy z nauczycielem, wg nauczycieli - Program Profilaktyczno-Wychowawczy,

  • Uczniowie w 80% twierdza, że maja wpływ na to jakie postawy są promowane w szkole,

  • Uczniowie i nauczyciele twierdzą, ze lekcje wychowawcze w 50%modelują ich postawy, a z kolei rodzice uważają, że w 75%,

  • Wśród pozytywnych zachowań wskazano na pomoc koleżeńską, angażowanie się w przygotowanie akademii, akcje charytatywne oraz reprezentowanie szkoły na zewnątrz,

  • Rodzice uważają oraz nauczyciele, ze reagują w sposób skuteczny na zagrożenia, m.in. podczas dyżurów na przerwach,

 

Rekomendacje:

  • Nadal należy wzmacniać obowiązujące w szkole normy społeczne, a w szczególności:

eliminowanie postaw ignorancji, arogancji związanej w relacjach nauczyciel - uczeń, należy za wszelka cenę odbudować autorytet nauczyciela , zrobić wszystko, by młodzież chciała nas słuchać, by swoja postawą służyć, dawać wsparcie i przykład,

  • Bezwzględnie przywrócić ład, harmonię na lekcjach,

  • Nie dopuszczać do możliwości korzystania na lekcjach w celach rozrywkowych, prywatnych z telefonów komórkowych,

  • Wyeliminować spóźnienia,

  • Przeprowadzać więcej pogadanek , lekcji wychowawczych dotyczących wzajemnych relacji: dziecko-dorosły,

  • Konsekwentnie, systematycznie oceniać zachowanie uczniów wg postanowień statutowych,

  • Eliminować wszelkie przejawy agresji fizycznej i słownej,

  • Uczyć szacunku do każdego człowieka.

do góry