Strona główna/Aktualności/Aktywna tablica

Aktywna tablica

22 Czerwca 2023

W roku szkolnym 2022/2023 szkoła przystąpiła do programu rządowego „Aktywna tablica”.

 

Celem programu jest rozwijanie infrastruktury szkolnej oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych. Szkoła uzyskała wsparcie finansowe w wysokości 35 tys. zł na zakup sprzętu i pomocy dydaktycznych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

W ramach projektu zakupiono:

  • Pomoce dydaktyczne, narzędzia do terapii psychoneurologicznej dla uczniów z zaburzeniami uwagi i koncentracji (w tym: ADHD,  ADD),  z niepełnosprawnością  intelektualną  oraz  dla uczniów z zaburzeniami procesów uczenia się, w tym z dysleksją, dyskalkulią.
  • Pomoce dydaktyczne, narzędzia do terapii procesów komunikacji, w tym zaburzeń przetwarzania słuchowego, dla uczniów z centralnymi zaburzeniami słuchu, słabosłyszących, z zaburzeniami koncentracji i uwagi, w tym z ADHD, ADD, autyzmem.
  • Pomoce dydaktyczne, narzędzia do terapii  dla uczniów mających problemy w edukacji szkolnej z przyczyn innych niż wymienione z zaburzeniami wymagającymi terapii logopedycznej lub psychologicznej.
  • Zakupiono także cztery laptopy, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania pomocy dydaktycznych, narzędzi do terapii.

Wskazana grupa nauczycieli szkoły wzięła udział w konferencjach i szkoleniach
z zakresu stosowania TIK w nauczaniu, w tym w szkoleniu Lekcja:Enter.

Trzech nauczycieli  brało udział w międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, w tym 3 spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli.

W ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, zorganizowano w szkole dwie lekcje otwarte z wykorzystaniem TIK w nauczaniu.

Przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami dzielono się z innymi nauczycielami przez udostępnianie w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, w szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK, przykładów dobrych praktyk.

Wyznaczono szkolnego e-koordynatora do koordynowania działań w zakresie stosowania TIK w szkole oraz powołano nauczycielski zespół samokształceniowy, którzy wspierają dyrektora szkoły i nauczycieli w zorganizowaniu pracy szkoły z wykorzystaniem TIK

Stosowanie pomocy dydaktycznych i sprzętu zakupionego przez szkołę w ramach programu „Aktywna Tablica” oraz przeszkolenie nauczycieli z zakresu stosowania TIK przyczyniło się w dużym stopniu do zmiany metod pracy nauczycieli. Obecnie nauczyciele bardzo chętnie stosują monitory interaktywne, laptopy, tablety, smartfony oraz programy multimedialne, platformy edukacyjne, internetowe strony edukacyjne, portale społecznościowe i inne narzędzia TIK w procesie dydaktycznym. Zastosowanie TIK na zajęciach lekcyjnych, rewalidacyjnych, logopedycznych i korekcyjno-kompensacyjnych spowodowało u uczniów wzrost zainteresowania treściami oraz umożliwiało lepsze zrozumienie przekazywanych wiadomości. Uczniowie chętnie korzystali z zaproponowanych im działań z wykorzystaniem TIK i osiągali sukcesy edukacyjne.

do góry